Skip to main content

LOVE DAY ♥

Assalamualaikum..
Errm. Nothing special happened today. Banyak benda yang kurang enak adalah. First , Bahas Ala Parlimen peringkat negeri VS Maahad Muhammadi Lelaki, pasukan aku kalah.
Tak ada rezeki mungkin.. terima ketentuan Ilahi. Frust skit , sebab aku rasa persembahan alu hari ni, tak berapa cun. Suara macam serak je. Macam suara orang nak nangis. Masa berlatih tak pernah pulak jadi macam tu. So , aku memang tak expert masalah suara ni akan timbul. Tapi tu lah hakikatnya. Tapi macam apa yang cikgu aku selalu cakap "Tak pe. KITA MENANG BERGAYA, KITA KALAH BERMARUAH". Tu first bad story.
Second, aku tak tersenarai dalam temuduga ke dua IPG. Sedih. Sebab harapan umi dan abah nak tengok aku jadi cikgu.
Apapun , aku tunggu keputusan UPU sekarang. Result matrikulasi dah keluar. Dan aku salah seorang yang ditawarkan untuk mengikuti pengajian Matrikulasi. Alhamdulillah. Tapi kat Pulau Pinang. Kena fikir dulu lah nak pergi ke tak. Kalau ditakdirkan tak dapat dua-dua. Aku kena fokis kat STAM lah jawabnya. Huhuhu
Apapun hari aku tetap berjalan macam biasa.. walaupun ada a little problem. Normallah. Tak kan nak happy je selalu.
Tapi, di pengakhiran hari ni, aku teringat pada sebuah lagu yang yang aku rasa betul-betul kena dengan diri aku. Seolah-olah luahan perasaan aku. Pada siapa? Entah! Biar Allah yang tentukan. Hehehe.. korang boleh search lagu ni kat internet.
Lagu ni dari penyanyi korea. Yoseob dan Eunji. Tapi aku translatekan supaya kita sama-sama faham.
____________________
Love Day
I’m very curious, I’m curious about everything
Why can’t I go to sleep and can only see your face?
I’m curious too, I’m curious about this heart
Why is it that when I see you, laughter comes out first?
When my friends are together and they mention you
Why do I get so excited and want to hear more?
If only you are there, I become someone else
And I make random, awkward jokes
Honestly, this feeling is so strange
Is this what it feels like to be on top of a cloud?
Is it like this, are we like this?
If you feel the same way, have we already started?
* I like you very very much
I think I came to love you
I want to say the same thing
But is it okay if I do that? Should I wait a bit more?
** I also like you very very much
Honestly, this is the first time I’m feeling like this
I will wait more (will you wait more)
I will be here (will you be here)
We are already feeling the same way
What do you like about me? That’s what I’m curious about
Since when did I live in your heart?
I’m curious too, I’m curious about your heart
Whether you really like me and not hate me?
There are so many pretty girls
So is it true that you really only see me?
Many handsome guys (who?) are by your side (where?)
So how are you coming to me girl
Honestly, I keep imagining us
This kind of feeling is so suspicious
Underneath the same sky (underneath the same sky)
We’re thinking the same thoughts
I think we can say the same things too
* repeat
** repeat
Who likes who more? Do I like you more?
That’s not important to me
If I extend my hand, will you never let go?
I won’t let go of your hand forever
I like you very very much
Honestly, I already love you
I can say the same thing but
Why do I keep shaking, why am I keep hesitating?
No I love you, you
Now I will tell you everything of my heart
Will you believe in me (I’ll believe in you)
In my love (in this love)
Let’s walk together side by side
The two of us
#shahira_elyas

Comments

Popular posts from this blog

Tarbiah Itu Apa?

Assalamualaikum w.b.t. Apa khabar semua saudara seagamaku? Saudara sehati sejiwa dan moga-moga kekal sebagai saudara sejannah jua. Moga sentiasa sihat jiwa, raga dan imannya. Petang tadi, satu mesej masuk dalam group WhatsAppku. Suatu soalan jelas bertanda soal terlihat pada skrin handphoneku. Soalan dari adik lelakiku. “Apa maksud tarbiah yang ada semua tahu?” soalnya dalam salah satu group. Aku terdiam. Hakikatnya erti kata “tarbiah atau tarbiyah” itu selalu datang dan pergi dalam sehari-hariku. Selalu sangat aku dengar kata tarbiah itu. Sejak zaman sekolah menengah lagi. Tambah-tambah bila bersama dalam liko’ Badan Dakwah sekolah. Lagilah kerap aku mendengar kata itu. Namun seketika aku termangu sendiri. Sejauh mana aku faham soal tarbiyah sebenarnya? Tarbiah itu bukan sesuatu tetapi sesuatu itu memerlukan tarbiah. Kadang-kadang kita terlalu sibuk mentarbiyah orang lain, sampai kita sendiri terlupa mentarbiyah diri yang selalu dahagakan teguran dan pengisian jiwa. Kerana

Muwasafat Tarbiyah

Assalamualaikum dan salam Sabtu buat semua. Alhamdulillah, seperti yang aku janjikan hari ini akan ku sambung perkongsian ilmu tentang Muwasafat Tarbiyah. Dan Inn syaa Allah, Wasilah Khusus Tarbiyyah Islamiah akan menyusul di entri yang akan datang. Hakikatnya kata muwasafat itu asalnya dari kata wa-so-fa yang bermaksud ciri atau watak. Muwasafat pula berkait dengan seseorang pelaku, (subject) dalam menyerlahkan sifatnya. Macam susah nak faham kan? Berbelit-belit pula jadinya. Sabar. Jangan stress. Baca perlahan-lahan, Inn syaa Allah faham lah nanti. Tarbiyah pula ertinya mendidik. Maksud yang lebih jelas tentang tarbiyah telah aku kongsikan dalam entri sebelumnya. Secara mudahnya Muwasafat tarbiyah itu bermaksud ciri-ciri atau sifat atau peribadi yang perlu ada dalam diri seseorang dalam membentuk seorang Muslim yang syumul. Allah berfirman dalam surah Ali Imran ayat 110 yang bermaksud: “kamu (umat islam) adalah umat terbaik yang dilahirkan untuk manusia, (kerana kamu) menyu

CRUSH

Assalamualaikum sister and brother yang  aku sayang. Ok, sebelum tu bila sebut sister jangan pula fikir benda yang bukan-bukan. Fikir tentang Yahudi, Kristian bagai. It just about 'kakak' yang diertikan dalam Inggeris je. Aku cakap awal-awal. Tak pasal-pasal nanti kena kecam, iluminati bagai. Please, open your mind. Change your mentality, ubah persepsi. So for today, apa yang akan aku kongsi, beri pandangan peribadi adalah tentang CRUSH. Bukan apa, tapi sejak 2,3 minggu akhir-akhir ni banyak pula confession cinta. Dekat mana? Dekat salah satu group telegram. Aku masuk group tu before group tu glamour yang tahap kalau boleh semua orang nak screenshot confession dalam tu jadi status whatsapp. Aku masuk group tu sebelum kebanyakan isi-isinya tentang cinta, tentang crush, tentang orang yang kau minat pakai baju apa, buat apa, budak mana, fakulti mana and so on. And so on. Group apa? Tak pelah. Tak nak lah aku cakap group apa. But probably most of USIM's students know ab